Review van mijn laatst gelezen boeken (o.a. de terechtstelling)

Elke keer als ik vijf boeken heb uitgelezen post ik een artikel met daarin korte reviews van de boeken. Ik wil er nu misschien iets maandelijks van maken. Sommige boeken heb ik namelijk een tijd geleden gelezen en dan is het soms moeilijk om er nog daadwerkelijk iets over te zeggen. Ik kan het proberen!

In ieder geval heb ik nu wel weer vijf boeken gelezen van verschillende genres die ik aan je wil laten zien.

Sinds een paar maanden heb ik een abonnement bij Elly (nee, dit is niet gesponsord). Ik betaal per maand €2,99 en dan kan ik elke maand 10 boeken downloaden. Ik heb gekozen voor de optie ‘vrouw’ waarbij ik dus boeken krijg die speciaal voor de vrouw zijn uitgekozen. Ik moet zeggen dat ik al een hoop interessante boeken ben tegengekomen! Zo leer ik steeds andere schrijvers kennen en ik hoef mij nu in de koude wintertijd niet te vervelen. Lekker met een kopje thee, onder een warme deken op de bank lezen!

In ieder geval laat ik je nu zien welke vijf boeken ik de afgelopen tijd heb gelezen.
Hieronder zullen affiliate links staan waarbij ik een kleine bijdrage krijg wanneer je erop klikt.

♥♥♥♥♥

Ik moest en zou blijven lezen! Twee avonden ben ik met het boek in slaap gevallen omdat ik mijn ogen niet meer open kon houden. Op het moment dat ik wakker werd las ik weer verder. Het begint met Jasper en Merel die een verdacht ongeluk krijgen. Daarna krijg je flashbacks van vroeger hoe de hechtte vriendschap tussen 2 vrouwen en 3 mannen tot stand is gekomen. Een hele bijzondere vriendschap die niet kapot kan gaan. Of toch?

♥♥♥♥♥

Deels fictief en deels waargebeurd. David is de oudste zoon van de familie. Hij woont met zijn moeder en verdere gezin in Rotterdam. Het verhaal speelt zich af eind 1800. Zijn vader is naar Amerika verhuisd omdat hij denkt daar een beter leven op te kunnen bouwen. Nadat vader is weggegaan wordt er niet meer over hem gepraat. David gaat op een dag werken als barbier in de winkel van zijn oom. Totdat er een Amerikaanse man de shop binnenkomt en zegt dat hij de vader van David heeft ontmoet. Dan gaat het balletje rollen… David wil perse zijn vader nogmaals zien. Het verdere verhaal speelt zich af in Amerika. Heel interessant boek die je goed meeneemt in de tijd van toen. Geschreven op de ouderwetse manier waardoor het lijkt alsof je echt in die tijd zit. Heel fijn leesbaar geschreven!

♥♥♥

Sommige delen in het verhaal waren heel interessant en hebben mij geboeid. Daarentegen was het moeilijk om in het verhaal te komen. In eerste instantie zijn er vrij veel personages die belangrijk zijn om te onthouden wat niet geheel soepel verliep. daarom vond ik deze ‘wazig’. Het springt voor mij van de hak op de tak.

♥♥♥

Hier kon ik niet ontzettend lang achter elkaar in lezen want er gebeurd zoveel. Zoveel emoties, gevoelens en gedachten dje duidelijk beschreven worden in het boek. Het zijn verschillende jaren die per hoofdstuk naar voren komen. Ik heb er lang gedaan om het boek geheel uit te lezen, maar achteraf vind ik het wel heel bijzonder.

♥♥♥♥♥

Een echte aanrader! Mocht je van boeken houden die spannend zijn, maar toch een goed verhaal bevatten is dit echt een boek voor jou! Ontzettend interessant en boeiend om te lezen. Het leest makkelijk weg, ondanks de vele karakters die je leert kennen. Uiteindelijk gaat het om Allison die vermist raakt en George, de rechercheur, die het onderzoek leidt. Het einde is er eentje die je niet aan ziet komen. Zit echt goed in elkaar.

Voor mij sprong uit deze vijf boeken de Terechtstelling er het meeste uit. Ik hou wel van dit genre, maar dit boek heeft mij echt vanaf bladzijde 1 weten te boeien.

Heb jij nog aanraders die ik moet lezen?

Liefs,